Friday 28 December 2012

2012.Ke Arah Tujuan Abadi.

Salam dihulur bagi semua yang baca sepanjang tahun 2012 yang aku rasakan sangat mencabar jiwa dan raga  aku yang kerdil ini.

Bukanlah kata ada apa2 yang penting tetapi tahun 2012 sudah pun bagi aku impact bahawa dunia kedewasaan tak akan sama dengan dunia remaja aku dulu.Dulu memang,seronok galak sana - sini,sekarang dah mula kena fikir pasal hidup dan agama.

Aku telahpun merasai kemanisan dan kepahitan hidup walaupun di usia yang orang kata budak hingus tapi aku dah saksikan macam2 ragam hidup.Aku sudahpun kehilangan nenek aku pada tahun ini.Tanpa aku sangka,hubungan darah tak akan menjamin kesatuan dan kebaikan sekiranya kita hidup dalam keluarga dengan sikap ego,sombong,tak mahu mengaku salah ,tamak,sukakan maksiat dan banyak lagi sifat mazmumah yang lain.Tidaklah aku mengeluh,tapi aku hanyalah sekadar menyerahkan kepada Allah SWT.

Manis?Rasanya mungkin dah hilang satu hubungan,tapi Allah beri aku hubungan lain yang lebih bagus walaupun bukannya aku sedarah sedaging.Kawan lama yang terputus atas sebab salah faham,bertemu kembali, kawan2 lama sudah lebih maju kehidupan pada aku,namun aku syukur sebab aku tak pernah dilupakan,bahkan diraikan.Hubungan dingin aku berjaya rapatkan dengan baik.

Kegagalan dan kejayaan asyik berputar ligat dalam hidup.Aku masih dalam kabus ,mencari apa itu maksud kejayaan abadi.Itulah yang aku inginkan,bukannya materialis semata-mata.

Dengan 2013 yang bakal tiba,aku cuma mahukan apa yang dipanggil kejayaan abadi tetap menjadi pencarian aku dalam kembara di dunia ini,Bila aku dah pulang ke pangkuan Illahi,aku hanya harapkan kejayaan itulah membantu aku.

Rasanya dah ada kawan mula menginjak langkah ke pelaminan menuju rumahtangga!
Aku?
Biarlah itu menjadi kepastian di lain kali.Aku sudah perit dikhianati.
Buat masa kini,aku selesa berjalan seorang.

Sebelum tamatkan,aku ucapkan selamat buat ibubapa,adik-beradik,waris2,kawan dan sesiapa yang mengenali diri ini.Wey, dah macam ucapan radio pulak...

Kita layan jelah lagu ni...



sekian.

SELAMAT 2012.

No comments:

Post a Comment