Tuesday 20 August 2013

Cinta Sakit Mata

Oh tidak, another love story? Bukan Mohabbatein, bukan Titanic, bukan Boy Over Flower!

Bila kita ( atau mungkin aku sorang ) mendengar dan melihat satu benda yang dipanggil couple, memula hati kata..

" ohh, how sweet!"

Memula memanglah positive, tetapi bila lelama, kita ( aku sorang lagi kot ) dah mula dah ayat pedas...


" HEY, WOULD THEY GET OFF FROM MY SIGHT?"


Kekekekeke.... Kalau bab ngata kat orang... hahaha... ( sila lupakan anasir jahat ini )

Kenapa jadi macam itu padahal tiada sebarang kemalangan jiwa dilaporkan kerana yang couple diorg bukan aku?

Ini ialah soalan dalam minda aku yang fatamorgana ini?


  1. Kenapa mesti sweet2 sngat depan member2? Ingat elok sangat ke?
  2. Bila couple ade, sombongnya, garangnya... Bila takde tahu pulak hormat orang!
  3. Kalau xmahu komen langsi, asyik post kt FB,Tweet gmbar manja ( kononnya )....
  4. Memula kata lepak member2 aje, sekali dia bawak dia punya daa... tak cakap awal2 memang rasa dimainkan aje...
  5. Time keluh kesah cinta cari member, time hati bunga2 kesian member tu kena booo...
  6. ( ini peribadi sikit ).... eh, apsal tengok aku slack je nie? Aku nie buat salah ke? 


hmmm... seem horrible for a shy man like me. Look cheerful from outside, but too dangerous inside!

Kekasaran bahasa yang ditulis ini harap difahami kerana bukan kata aku je, mesti ada geng2 kita yang masuk kategori CINTA SAKIT MATA ni, diulangi CINTA SAKIT MATA!

Soalan2 aku nie satu jer jawapannya ( bagi yang berhati batu kot setujulah )


  • Padan muka kau takde GF lagi, ahhahahhahha  
( Kejam sekali )

Ohh, jangan kita lupakan hukum agama walau betapa ganas, taiko, rockers, swagnya kita. Bagi pasangan suami isteri, kemesraan diorang adalah dianjurkan dan dapat pahala, tetapi itu bukan bermaksud mereka boleh mempamerkannya di khalayak ramai. Aku pesan kat yang dah kahwin, mencium isteri/suami adalah pahala tetapi jangan buat depan orang, tambah2 yang jahil macam aku kerana bukannya salah dalam rumahtangga tetapi salah nya bila dipamerkan hal2 bantal selimut kepada insan2 lain yang tiada hak....  Buat newweds, tidak boleh kita menceritakan sebarang teknik ninja atau teknik samurai hakmilik suami isteri ( tak sampai hati nak terus- terang, fahamkan sendiri) kerana seburuk2 org ialah org yg cerita 18SG nya kepada yang bukan hak.... Mashaallah, jauhkanlah...

Kalau yang kahwin pun tidak boleh nak mesra2 sngat depan khalayak, apa dah jadi kepada couple2 yg langsung takde warranty ataupun jaminan ( even bertunang pun )? Maknanya adab dah dilupakan... Sebab apa, kalau katakan sepuluh orang tengok, jatuh sorang mulut masin terlepas celupar mulut... kesianlah kita...
Aku pernah dengar kes rempit maut sebab kena sumpah dengan pakcik tua yang terkejut dgan aksi rempit di belakang dia.

Sejujurnya, kita nak tengok kawan bahagia, tetapi kawan harus memahami kawan yang masih mencari bahagia. Fahami dan consider keadaan sekeliling. Tak wajar kita menjadi bahan fitnah hanya kerana sweet2 tadi.

Yang dengki tu aku tak tahulah, kalau bagi aku, aku merasa malu... Bergambar dengan pasangan suami isteri tak salah, namun jagalah kemesraan kerana yang bujang2 tengok, kalau dia mampu, dia berkahwin, kalau dia tak mampu, Ya Allah selamatkanlah dia kerana bimbang dia buat onar... paling bagus simpanlah utk sendiri punya. Takdelah org2 bujang seperti kami tersesat jalan....

Couple tu aku xtahu nak cakap apa sebab rasanya dah tahu kan... Maka bersabarlah, nescaya Allah reward yang jaga adab..

CINTA SAKIT MATA boleh dicegah dengan hati2 dalam pergaulan dan percintaan... Sekian terima kasih!

p/s : Aku dah langgar akujanji, jadi utk masa2 depan, ulasan cintan2 sekali kala bolehlah kan?



No comments:

Post a Comment